آشنایی با دنیای بچه ها

تغذیه کودکان در دوران بلوغ

1399/6/21 13:56
نویسنده : هانیه ولک
286 بازدید
اشتراک گذاری

تغذیه برای کودکان در دوران بلوغ

بلوغ برای بچه ها یک دوره رشد سریع است ، بنابراین آنها برای ادامه کار به سوخت زیادی نیاز دارند. این بدان معنی است که والدین آنها زمان زیادی را برای تغذیه کودکانی که به نظر می رسد ناگهان سیری ناپذیر هستند می گذرانند.

کریستی کینگ ، متخصص ارشد رژیم غذایی کودکان در بیمارستان کودکان تگزاس در هوستون و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی ، می گوید: اینها همه طبیعی و طبیعی است - نگرانی اصلی این است که فقط نوجوانان و نوجوانان چه چیزی می خورند.

کینگ می گوید: "در دوران بلوغ و بلوغ ، بیشتر اوقات [نوجوانان بلوغ] حدود 50 درصد از وزن بدن بزرگسالان خود را به دست می آورند." "نیازهای آنها قطعاً در مقایسه با کودکی یا نیازهای مادر و پدر افزایش خواهد یافت."

بلوغ زمان بسیار مهمی است تا اطمینان حاصل شود که کودکان در مورد گزینه های جایگزین غذاهای چرب و پر از MSG می آموزند ، زیرا آنها وعده های غذایی بیشتری را دور از چشم مراقب والدین خود می خورند. یولاندا برگمن ، ساکن لس آنجلس ، می گوید: "بیشترین فشار بر روی کودکان [وقتی که نوبت به تغذیه می رسد] خوردن با فشار همسالان است. تهیه هویج و کلم بروکلی و غوطه ور شدن در هنگام خوردن بچه های دیگر برای پیتزا بسیار دشوار است." متخصص تغذیه مجاز و رئیس بخش کاهش وزن در شرکت پزشکی Epione.

اهن

آهن برای همه بچه هایی که بلوغ دارند مهم است ، اما به ویژه برای دختران مهم است. کینگ می گوید دخترانی که قاعدگی را شروع می کنند "مستعد کم خونی و فقر آهن هستند" ، بنابراین گوشت های لاغر باید بخشی منظم از رژیم غذایی آنها باشند.

کینگ کشمش را منبع خوبی برای آهن ذکر کرده و یادداشت می کند که "لوبیا ، اسفناج و تخم مرغ برخی از منابع خوب آهن به ویژه برای خانم های قاعدگی هستند."

پروتئین

کینگ تأکید می کند که کودکانی که دوران بلوغ خود را سپری می کنند نیز به رژیم غذایی نیاز دارند که بر روی پروتئین متمرکز باشد ، زیرا این پروتئین به رشد استخوان ها ، بافت اندام و سایر قسمت های بدن کمک می کند. در حالی که پروتئین در گوشت کم چربی و لوبیا یافت می شود که به آهن نیز کمک می کنند ، این ماده در منابع غذاهای دریایی مانند شیرینی ماهی سالمون و ساندویچ های ماهی تن نیز موجود است. مراقب مایونز بیش از حد و سایر مواد اضافی معمولی با این گزینه ها باشید ، زیرا آنها می توانند با افزودن چربی زیاد به ظرف ، بسیاری از خوبی ها را نفی کنند.

اب

برگمن و کینگ می گویند که نوجوانان همچنین باید نوشیدنی های طبیعی و سالم مانند آب را که باعث هیدراته شدن بدن آنها می شود ، سموم را دفع کرده و به آنها انرژی می دهند تا روزهای طولانی مدرسه و فعالیت هایشان را پشت سر بگذارند.

کینگ می گوید: "این آب میوه ها ، آن نوشیدنی های انرژی زا و نوشابه های گازدار ، همه می توانند کالری اضافی اضافه کنند که ممکن است برخی از افراد در دوره بلوغ به آنها نیازی نداشته باشند."

در حالی که هیچ رقم جادویی برای میزان آب کودک در طول روز وجود ندارد ، بهترین توصیه این است که در هر وعده غذایی آب بنوشید و اگر هوا گرم است یا کودک در ورزش شرکت می کند مقدار بیشتری اضافه کنید.

برگمان می گوید اگر کودک شما از آب خنک آب می خورد ، نوشیدنی هایی مانند SmartWater (مورد علاقه حرکت یوگا) و ویتامین آب با مضامین مواد مغذی را ذخیره کنید زیرا آنها دارای ترکیباتی مانند الکترولیت و ویتامین های اضافی هستند.

کلسیم

همانطور که کودکان به بزرگسالی می رسند ، کینگ می گوید کاهش مصرف کلسیم برای آنها امری عادی است که می تواند روی استخوان ها و عضلات آنها تأثیر بگذارد.

"ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که آنها کل کلسیم مورد نیاز را دریافت می کنند. و بیشتر نوجوانان تقریباً به 1200 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. ما توصیه می کنیم که از یک منبع لبنی کم چرب ، اعم از شیر یا پنیر کم چرب یا ماست ، استفاده شود زیرا کلسیم بهتر از مکمل جذب می شود. حدود سه تا چهار وعده در روز برای کودکی که بلوغ دارد ، مناسب خواهد بود. "

فولات

کینگ همچنین این منبع ویتامین های گروه B را توصیه می کند (که به آن اسید فولیک نیز گفته می شود). فولات که به طور طبیعی در برخی غذاها یافت می شود ، به رشد سلول کمک می کند و از کم خونی جلوگیری می کند. کینگ می گوید به دنبال منابعی مانند اسفناج و سایر سبزیجات برگ دار بگردید. همچنین در پرتقال و سایر مرکبات و آب میوه ها ، لوبیای خشک و عدس و نان های گندم کامل موجود است. این چیزی است که می توان در یک وعده از آن مراقبت کرد ، زیرا بعضی از غلات با مقدار کامل مقدار روزانه اسید فولیک (حدود 400 میکروگرم) غنی می شوند.

فلز روی

کینگ می گوید که قرار دادن روی در رژیم غذایی نوجوانان نیز مهم است زیرا به ساخت و ترمیم DNA کمک می کند تا به رشد کودکان کمک کند. روی را می توان در غلات غنی شده ، مرغ ، گوشت بدون چربی و سایر غذاهایی که نوجوانان باید از قبل بخورند ، یافت. پسران نوجوان حدود 11 میلی گرم روی در روز نیاز دارند ، در حالی که دختران حدود 9 میلی گرم روی نیاز دارند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)