آشنایی با دنیای بچه ها

وادار کردن کودک به خوردن دارو

1399/7/4 13:58
نویسنده : هانیه ولک
251 بازدید
اشتراک گذاری

10 روش برای وادار کردن کودکان به دارو

بیشتر والدین می توانند به شما بگویند که سوق دادن کودک خردسال به دارو می تواند فروش سختی باشد.

دب مک مستر ، از منسفیلد ، ماساچوست ، این مبارزات را به خوبی به خاطر می آورد. هنگامی که پسرش ، کانر ، یک کودک نوپا بود ، او یک سری عفونت گوش داشت و ، او می گوید ، او به سرعت تصمیم گرفت که واقعاً از مصرف دارو متنفر است. مک مستر می گوید: "وقتی کانر تصمیم می گیرد که نمی خواهد کاری انجام دهد ، منظورش این است."

پزشکان اتفاق نظر دارند که ترغیب کودکان به مصرف دارو ، به ویژه اگر بیماری مزمن داشته باشند ، می تواند برای هر والدینی چالش آور باشد. کیمبرلی جولیانو ، دکتر ، متخصص اطفال در کلینیک کودکان کلیولند در اوهایو هشدار می دهد: "اگر شما با یک تجربه بد کار را شروع کنید ، می تواند با عجله سرازیر شود و به یک چالش مداوم تبدیل شود". مطمئناً ، هنگام كودكان بیمار ، باید راهی پیدا كنید تا آنها این دارو را مصرف كنند.

 

در اینجا چند روش در مورد مسئله دارو وجود دارد:

1. نگرش درستی داشته باشید.

دکتر جولیانو می گوید: "والدین باید نگرش مثبتی داشته باشند." وی توضیح می دهد ، كودكان بزرگتر اغلب به دلیل و تشویق پاسخ می دهند و كودكان كم سن و سال نشانه های احساسات والدین را می گیرند. مک مستر یادآوری می کند: "هرچه زمان دارو را ناامیدتر کنیم ، کانر در برابر ما مقاومت بیشتری می کند."

2- به بچه ها كنترل دهید.

برای بچه هایی که به اندازه کافی بزرگ هستند و نمی توانند درک کنند ، توضیح دهید که چرا باید دارو مصرف کنند. توضیح دهید که چگونه به آنها کمک خواهد کرد. آنها را از قبل آماده کنید. اگر انتخاب طعم وجود دارد ، اجازه دهید کودک انتخاب کند. کودکان گاهی از "بازی پزشکی" بهره مند می شوند. به کودک اجازه دهید تا به یک عروسک یا حیوان پر شده دارو بدهد.

3. از پزشک خود کمک بگیرید.

جولیانو می گوید: "برخی از داروها از سایر داروها طعم بهتری دارند و بعضی از آنها به جای چهار بار در روز می توانند دو بار در روز تجویز شوند." ممکن است پزشک شما بتواند داروهایی را انتخاب کند که طعم بهتری دارند یا غلظت بیشتری دارند و نیاز به مصرف کمتری دارند. جولیانو توصیه می کند اگر مشکلی دارید ، از شما کمک بخواهید.

4. عطر و طعم را بهبود ببخشید.

برای برخی از انواع داروها ممکن است گزینه های طعم دهنده وجود داشته باشد. داروسازان می توانند از محصولاتی به نام FLAVORx برای طعم بهتر داروها استفاده کنند. اگر فرزندان شما در مصرف داروی خود مشکلی دارند ، از پزشک خود در مورد این گزینه س askال کنید.

5. دارو را به غذا اضافه کنید.

جولیانو می گوید ، در بیشتر موارد ، خرد كردن قرص یا باز كردن كپسول و پنهان كردن دارو در یك غذای مورد علاقه بی خطر است. اما ، او هشدار می دهد ، همیشه ابتدا از پزشك خود بپرسید: بعضی از قرص ها مانند داروی آزاد كننده زمان ، اگر آنها را باز یا له كنید ، تغییر می یابد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما تمام مواد غذایی را می خورند تا دوز کامل دارو را دریافت کنند.

6. زبان را گول بزنید.

برخی از نکات انحراف طعم عبارتند از: پوشاندن زبان با شربت یا سرد كردن كودك ، مانند Popsicle ، قبل از مصرف دارو ، یا شستشوی سریع طعم و مزه با چیز شیرین بعد از مصرف دارو. جولیانو می گوید: "من اغلب پیشنهاد می کنم یک قاشق را قبل از پر کردن دارو با شربت شکلات آغشته کنید." "شکلات زبان را قبل از پایین آمدن دارو پوشانده است."

7. زبان را دور بزنید.

مک مستر می گوید: "این نکته ای است که برای ما بهترین نتیجه را دارد." "ما کانر را روی صندلی بلندش قرار دادیم ، گونه هایش را نیشگون گرفتیم ، با استفاده از یک داروی دارویی دارو را به دهان کانر رساندیم ، و سپس زیر چانه او را نوازش کردیم تا او را ببلعد قبل از اینکه بتواند آن را به ما باز کند."

جولیانو موافقت می کند که این روشی امتحان شده و درست است. والدین می توانند از قطره چکان یا سرنگ استفاده کنند تا داروها را به پشت یا کنار زبان برسانند. جولیانو هشدار می دهد با این روش باید اطمینان حاصل کنید که کودک کاملاً حمایت و قائم است. "راه دیگر برای بلعیدن بچه ها ضربه آرام به صورت آنها است."

8. پاداش بصری بدهید.

بچه های بزرگتر اغلب به سیستم پاداش پاسخ می دهند. جولیانو پیشنهاد می کند: "علاوه بر ستایش کلامی ، به بچه ها یک برچسب بدهید و آن را روی تقویم بگذارید."

9. به بچه ها بلعیدن قرص را بیاموزید.

جولیانو می گوید: "به بچه های 4 ساله می توان قرص را بلعید." او پیشنهاد می کند ابتدا با آموزش بلعیدن تکه های کوچک آب نبات به آنها یاد دهید. برخی از نکات مربوط به بلع شامل غوطه وری کپسول در آب سرد برای لغزنده شدن آن ، تجزیه قرص ها به قطعات کوچکتر و قرار دادن قرص در یک توده Jell-O است.

10. هنگامی که همه موارد دیگر شکست می خورند.

جولیانو می گوید: "گاهی اوقات ، به خصوص در کودکانی که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو دارند ، والدین فقط گزینه هایشان تمام می شود." وی در این موارد می تواند کودکان را با کمک یک مراقب اضافی مهار کند. انجام این کار یک مهار در آغوش گرفتن کودک در یک پتو است. گزینه دیگر مشارکت دادن شخص دیگری غیر از والدین است. جولیانو می گوید: "بچه ها ممکن است تمایل بیشتری به مصرف دارو از شخص دیگری به غیر از پدر و مادر داشته باشند."

همه گفته شده است ، سوق دادن بچه ها به مصرف دارو می تواند یک تجربه ناامیدکننده برای والدین باشد. اما بچه ها با کمی بزرگتر شدن ، اهمیت مصرف دارو را درک می کنند و ممکن است بلعیدن قرص را یاد بگیرند. تا آن زمان ، والدین باید گزینه ای را پیدا کنند که برای فرزندشان بهتر باشد.

کانر اکنون 6 ساله است و خوشبختانه مشکلی برای گرفتن مدرک پزشکی ندارد. مک مستر می گوید: "او اکنون بیش از عفونت گوشش است و دوباره به خانه اش پاره شده است."

نگرش مثبتی داشته باشید و در صورت نیاز به کمک با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)