آشنایی با دنیای بچه ها

با کودک لجباز چگونه رفتار کنیم؟

1399/6/13 13:34
نویسنده : هانیه ولک
38 بازدید
اشتراک گذاری

راه های موثر برای مقابله با کودک لجباز

لجبازی می تواند مشخصه ای باشد که کودک شما از همان نوزادی درست نشان می دهد. شما می توانید در این واقعیت که بسیاری از والدین در وضعیت مشابهی قرار دارند ، راحت باشید. نحوه برخورد با کودک لجباز شما در نوع بزرگسالانی که به نظر می رسد تفاوت خواهد داشت. مرحله نوپا و مرحله نوجوان سخت ترین مرحله برای رسیدگی محسوب می شود.

لجبازی می تواند مشخصه ای باشد که کودک شما از همان نوزادی درست نشان می دهد. شما می توانید در این واقعیت که بسیاری از والدین در وضعیت مشابهی قرار دارند ، راحت باشید. نحوه برخورد با کودک لجباز شما در نوع بزرگسالانی که به نظر می رسد تفاوت خواهد داشت. مرحله نوپا و مرحله نوجوان سخت ترین مرحله برای رسیدگی محسوب می شود.

خصوصیات بچه های لجباز

صرف اینکه فرزند شما در اعمال اراده خاص خود را نشان می دهد ، لجبازی نمی کند. بین عزم راسخ بودن و لجبازی یک مرز خوب وجود دارد. در اینجا برخی از ویژگی های رفتارهای سرسختانه وجود دارد که باید مراقب آنها باشید.

بسیار باهوش و خلاق

تمایل دارید همه مواردی را که می توان به عنوان عصیان اشتباه کرد ، زیر سال ببرید

آنها می خواهند شنیده شوند و انتظار دارند مورد تأیید قرار بگیرند که باعث می شود مکرراً توجه شما را جلب کنند

بسیار مستقل

متعهد به هر کاری ، آنها کار را بر عهده می گیرند و تا زمانی که نتیجه گیری نکنند ، آرام نخواهند ماند

ممکن است خلط مزمن مکرر داشته باشد

ویژگی های رهبری را نشان دهید و حتی می تواند سرسختانه به نظر برسد

همه کارها را با سرعت خود انجام می دهند

دریغ نکنید که به دنبال کاری که آنها قلب خود را گذاشته اند صرف نظر از خطرناک بودن آن یا حتی اگر شامل شکستن قوانین شود ، دریغ نکنید.

روانشناسی کودکان لجباز

برای برخورد با فرزند لجباز خود ، روشی صحیح ، مهم است که ابتدا درک کنید که چرا آنها اینگونه هستند و چه عواملی آنها را به این روش سوق می دهد. اینکه کودک شما مصمم باشد و لجبازی یک چیز دیگر است. عزم راسخ به عنوان "ثبات هدف" تعریف می شود در حالی که سرسختی "امتناع از تغییر فکر ، رفتار یا عمل تحت هر فشار خارجی" است. لجبازی می تواند یک رفتار ژنتیکی و همچنین اکتسابی باشد که با مشاهده دیگران یاد گرفته می شود. اما این رفتار را می توان كودك خود را به عنوان یك فرد كاملاً سازنده و خفیف اثبات كرد.

چگونه کودکان لجباز را اداره کنیم؟

نوزادان ، کودکان نوپا ، نوجوانان - لجبازی می تواند در هر سنی ظاهر شود و سپس تا بزرگسالی ادامه یابد. به عنوان یک پدر و مادر ، مهم است که شما روشهای کنترل کودک لجباز خود را به گونه ای پیدا کنید که بتوانید رفتارهای او را بدون استرس دادن به هر دو محدود کنید. در اینجا چند روش برای مدیریت یک کودک لجباز آورده شده است:

از عوامل حواس پرتی استفاده کنید

احتمالاً مواردی وجود دارد که شما و فرزندتان در آن توافق ندارید - برای مثال صندلی های اتومبیل. اگر رفتن به یک رانندگی هر بار به یک مبارزه اراده تبدیل می شود ، پس سعی کنید قبل از رسیدن به ماشین ، کودک خود را به جای اینکه چطور یا چیزهای مشابه بروید ، منحرف کنید. و اگر کارهایی است که دردناک است ، سعی کنید یک بازی از آن بسازید ، شاید با تعیین یک محدودیت زمانی و همچنین طناب زدن در خواهر و برادرها.

بحث نکن

کودکان لجباز همیشه آماده رویارویی با یک بحث و جدال هستند. بنابراین ، این فرصت را به آنها ندهید. درعوض ، هر آنچه فرزندتان برای گفتن دارد گوش گوش دهید و آن را به جای مشاجره به گفتگو تبدیل کنید. وقتی نشان می دهید که آماده گوش دادن به گوشه داستان آنها هستید ، این مسئله باعث می شود که آنها بیشتر به صحبت های شما گوش دهند.

اتصال ایجاد کنید

فرزند خود را مجبور به انجام کاری نکنید که خود او نمی خواهد. این فقط باعث عصیان و تمایل آنها به انجام دقیقاً همان کاری می شود که قرار نیست انجام دهند. بنابراین ، اگر می خواهید فرزندتان تماشای تلویزیون را متوقف کند و به جای آن تکالیف خود را انجام دهد ، مدتی با او تلویزیون تماشا کنید. این باعث ایجاد رفاقت می شود و پس از مدت کوتاهی می توانید از کودک خود س askال کنید که آیا دوست دارید هنگام خواندن کتاب خود یا انجام کارهایی را که به صورت نشسته انجام می شود ، تکالیف را انجام دهد.

تبلیغات

برخی از گزینه ها را ارائه دهید

گفتن اینکه یک کودک لجباز چه کاری انجام دهد یک روش مطمئنی است که باعث می شود رگه های سرکش او برافروخته شود. در عوض ، گزینه هایی را برای انتخاب به آنها پیشنهاد دهید زیرا این کار به آنها احساس می کند گویی کنترل زندگی خود را دارند و می توانند به طور مستقل تصمیم بگیرند که دوست دارند چه کاری انجام دهند. برای جلوگیری از سردرگمی کودک ، انتخاب ها را محدود نگه دارید و فقط دو یا سه گزینه به او ارائه دهید. به عنوان مثال ، اگر او می خواهد اتاق آنها را تمیز کند ، از آنها بپرسید که آیا به جای اینکه بگویید "می خواهید از کجا شروع کنید؟" آیا می خواهید ابتدا از تخت یا کمد شروع کنید؟

پا به کفشهای فرزند خود بگذارید

از نظر فرزندتان به موضوع مورد بحث نگاه کنید و سعی کنید بفهمید که چرا او چنین رفتاری دارد. اگر قول داده اید که آنها را به پارک ببرید اما چون هوا بد شده است از این کار امتناع کرده اید ، لازم است که برای آنها توضیح دهید که چرا وعده خود را حفظ نمی کنید. فرزند شما فقط آن را به عنوان یک وعده شکسته می داند ، اما با بیان اینکه چرا نمی توانید بیرون بروید و با تعیین تاریخ بعدی برای گردش ، می توانید شرایط را نجات دهید.

صلح را در خانه حفظ کنید

اطمینان حاصل کنید که خانه شما مکانی است که کودک شما همیشه احساس شادی ، راحتی و امنیت می کند. در خانه با همه به خصوص همسر خود مودب باشید ، زیرا کودکان از مشاهده یاد می گیرند. آنها احتمالاً از آنچه می بینند تقلید می کنند ، بنابراین ضروری است که شما صلح را حفظ کنید و از مشاجره و همچنین تجارت فحش در مقابل کودک خودداری کنید.

مهارت های خود را در زمینه مذاکره تقویت کنید

کودکان لجباز به سختی می توانند یک امتناع کامل را هنگامی که چیزی می خواهند جذب کنند. بنابراین ، در عوض سعی کنید به جای وضع قانون ، با آنها مذاکره کنید. به عنوان مثال ، اگر فرزند شما اصرار دارد که به دو داستان قبل از خواب گوش کند ، با رسیدن به توافقی در مورد آن صحبت کنید تا جایی که می تواند برای امشب داستان دیگری را برای فردا انتخاب کند.

رفتار مثبت را تشویق کنید

با مثال سربلند باشید و همیشه یک نگرش مثبت داشته باشید. اگر از کلمات "نه" ، "نمی توان" یا "نمی خواهد" زیاد استفاده کنید ، پس فرزند شما نیز ممکن است همین کار را انجام دهد. به لجبازی فرزند خود نگاه کنید تا اینکه منفی نسبت به آن داشته باشید و بدون فکر صحبت کنید. سعی کنید با پرسیدن سوالاتی از کودک خود که پاسخ «بله» یا «نه» دارد ، از آن بازی بسازید. سوالات خود را به گونه ای قاب کنید که در بیشتر مواقع پاسخ "بله" باشد. این پیام را به شما می دهد که فرزند شما شنیده می شود و از او قدردانی می شود.

روال ها را توسعه دهید

پایبندی به برنامه های روزمره و همچنین برنامه های هفتگی می تواند به بهبود رفتار و همچنین عملکرد کودک در مدرسه کمک کند. زمان خواب باید مشخص شود و باید به گونه ای باشد که استراحت زیادی را برای کودک فراهم کند. کمبود خواب و خستگی می تواند منجر به مشکلات رفتاری در کودکان سه تا دوازده ساله شود.

وضع قوانین و پیامدها

کودکان لجباز برای رشد به قوانین و مقررات نیاز دارند. بنابراین ، حد و مرزها را تعیین کنید و انتظارات خود را در یک جلسه خانوادگی روشن کنید. از کودک خود در مورد عواقب ناشی از آن و همچنین نظرات وی در مورد هر یک از آنها اطلاعاتی بخواهید. سازگاری مهم است ، اما این به صلبیت تبدیل نمی شود. انعطاف پذیری در مواقعی مهم است ، مانند تعطیلات یا در مواقعی که کودک شما رفتار نمونه ای از خود نشان می دهد. این به آنها می فهماند که پیروی از قوانین نیز می تواند پاداش آور باشد و قرار نیست خفقان آور باشد.

مشکلات یک کودک لجباز

والدین به فرزند لجباز کار ساده ای نیستند اگر سریع راه حلی پیدا نکنید ، هر چیز کوچکی می تواند هر روز به یک مبارزه تبدیل شود. ممکن است در مورد چگونگی کنترل رفتار کودک لجباز با اطلاعات زیادی روبرو شده باشید ، اما هر روز یک چالش جدید است. در همه موارد ممکن است نظم دادن به یک کودک لجباز بهترین راه حل باشد و یافتن راه حل خورندگان ایراد گیر

بیشتر کودکان می توانند هنگام غذا و وعده های غذایی آشفته باشند و اگر کودک رگه های لجبازی داشته باشد بیشتر از این ممکن است باشد. حیله گر بودن می تواند در اینجا مفید باشد و سعی کنید غذاهای مختلفی را برای کودک خود سرو کنید و به آنها اجازه دهید آنچه را که می خواهند بیشتر بخورند انتخاب کنند. همچنین می توانید با ارائه دستورالعمل های خلاقانه با مواد مغذی ، غذا را جالب کنید. همچنین ، سعی کنید کودک خود را در کارهای زمان صرف غذا مانند سفره آرایی دخیل کنید. پاداش دادن به آنها مانند یک دسر مورد علاقه برای پایان دادن به وعده های غذایی نیز می تواند کارها را سریعتر برطرف کند.

بلوز مشق شب

ببینید آیا فرزند شما در اتمام تکالیف محوله مشکلی دارد یا از مبلغی که باید نوشته شود یا یاد گرفته غرق شود. اگر به نظر می رسد چنین باشد ، می توانید آن را به قطعات کوتاه تری تقسیم کنید تا در مراحل تکمیل شود. استراحت کوتاه در این بین ممکن است سریعتر از یک جلسه انجام شود. گزینه دیگر ترکیب آن با فعالیت دیگری است. به عنوان مثال ، یادگیری هجی ها می تواند در حالی که در حال آبیاری باغ هستید و فرزندتان به شما کمک می کند تا از خانه بیرون بیاید ، موثرتر انجام شود.

کمد لباس

دلیل اصلی اختلاف ، این اتفاق هر بار که کودک شما می خواهد لباسی را بپوشد که مناسب موقعیت یا آب و هوای بیرون نباشد ، رخ می دهد. یکی از راه های کاهش اصطکاک مرتب کردن لباس های کودک و جایگزینی آنها در هر دو هفته است. همچنین لباس های نامناسب فصل را کنار بگذارید ، بنابراین یک دلیل کمتری برای تعارض وجود دارد. هر وقت می خواهید فرزندتان لباس عوض کند ، دو یا سه لباس مختلف بیرون بیاندازد و از آنها بخواهد که انتخاب کنند. به این ترتیب ، آنها از تصمیم گیری خوشحال می شوند و شما موهای خود را بیرون نمی آورید!

مبارزات قبل از خواب

با نزدیک شدن به زمان خواب ، کودک شما شروع به دویدن می کند و سعی می کند آدرنالین را پمپ کند ، بنابراین به راحتی خواب نمی رود. بنابراین ، حدود 30 دقیقه قبل از روشن شدن آن ، موسیقی آرام بخشی را روشن کنید و چراغ ها را کم کنید. تلویزیون را خاموش کنید و کودک خود را وادار کنید تا لباس خواب خود را تغییر دهد. با انتخاب گزینه انتخاب لباس شب و پوشیدن آن یا کمک گرفتن از کودک ، از درگیری در اینجا خودداری کنید. چند دقیقه قبل از اینکه آنها را به سمت اتاق خواب سوق دهید ، چند دقیقه وقت بگذارید تا با فرزندتان از او س askingال کنید که آیا در مورد روزشان چیزی برای به اشتراک گذاشتن دارند یا فقط یک س simpleال ساده در مورد اینکه روز خوبی است یا روز بد.

داشتن فرزند لجباز چیز بدی نیست. در حقیقت ، دیده شده است كه كودكانی كه این خصوصیات را دارند ، معمولاً در دانشگاهیان و همچنین در زندگی شغلی خود ، موفق هستند. آنها کمتر مستعد ابتلا به فشارهای همسالان هستند که به آنها کمک می کند از چیزهای اشتباهی که ممکن است دوستانشان درگیر شوند دوری کنند. تمرین نظم و انضباط موثر و تلاش برای درک کودک می تواند کمک زیادی به آنها کند تا به بزرگسالانی مسئول و البته با اراده تبدیل شوند.

این اطلاعات فقط یک راهنما است و جایگزین مشاوره پزشکی از یک متخصص واجد شرایط نیست.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)