آشنایی با دنیای بچه ها

چگونگی رفتار با کودک دارای ناامنی

1399/6/14 13:59
نویسنده : هانیه ولک
114 بازدید
اشتراک گذاری

یک فرد برای کودک دارای ناامنی چه کاری می تواند انجام دهد؟

کودکانی که دارای مزاج های خجالتی و ممنوع هستند ، به عنوان مثال دارای ناامنی هایی هستند که با ناجورمردی اجتماعی و کناره گیری همراه است. کودکان با این مزاج به ویژه در شرایط جدید ناامن می شوند. به گفته کالج روانپزشکان آمریکا ، والدین باید با فراهم آوردن یک محیط درک ، سازگار و مناسب محافظت کنند.

برای شرایط جدید آماده شوید

دانستن اینکه ناامنی های فرزند شما در شرایط جدید بدتر می شود ، به شما کمک می کند با روشی دلسوزانه و موثر پاسخ دهید. کودک خود را با گفتگوهای قبلی درباره شرایط جدید آماده کنید و به کودک اجازه دهید احساسات خود را به اشتراک بگذارد. از قبل به او در حل مسئله کمک کنید و در صورت لزوم ، از او بخواهید که چگونه ممکن است پاسخ دهد. به گفته دنیس آلن ، کاردرمانگر ، کودکان و نوجوانان به خوبی به تکنیک های کنترل استرس مانند شل شدن عضلانی پیشرونده پاسخ می دهند

روال ها را تعیین کنید

کارهای روزمره به کودکان کمک می کند تا در مواقع استرس احساس امنیت کنند و راحتی را فراهم کنند. به کودکتان بیاموزید که کارها را به همان ترتیب در زمان خواب انجام دهد تا به بدن او سیگنال هایی ارسال کند که زمان آن است که آرام شود و بخوابد. برنامه های روزمره صبح به کودک ناامن چیزی می دهد که باید روی آن تمرکز کند و به او کمک می کند تا از نگرانی و عدم امنیت جلوگیری کند. اگر تشخیص می دهید فرزندتان ناامن است ، به او یادآوری کنید که روی این روال راحت تمرکز کند.

خونسردی خود را حفظ کنید

طبق وب سایت آموزش خانواده ، والدین کودکان ناامن تمایل دارند در پاسخ عاطفی خود به کودک متزلزل شوند - از همدلی و بی انضباطی تا بیش از حد سختگیرانه و سفت و سخت. در میان بحران کودکتان نمایی از آرامش را حفظ کنید. با همدلی گوش کنید ، اما مرزها را حفظ کنید. از تکنیک ضبط شکسته استفاده کنید ، و چندین بار با آرامش توصیه ها را تکرار کنید تا به فرزندتان اجازه دهید واقعاً به صحبت های شما گوش دهد.

گوش کنید

گاهی اوقات یک کودک ناامن فقط به گوش فهمیده نیاز دارد. پدر و مادر همدل مناسب به حرف های کودک گوش می دهد و به او کمک می کند احساسات خود را برچسب گذاری کند. اگر کودک فریاد می زند که مثلا نمی خواهد به مدرسه برود ، می توانید بگویید: "من می فهمم که ترس داری. ترس در تجربه های جدید طبیعی است." برچسب زدن به احساسات کودک به او کمک می کند تا آرام شود و در مورد ترس هایش منطقی بحث کند. به جای اینکه به او اجازه دهید از کارهای دشوار اجتناب کند ، در مدیریت ناامنی های خود در حل مسئله کمک کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)