آشنایی با دنیای بچه ها

چگونه مهارت های اجتماعی را در کودکانمان تقویت کنیم؟

1399/6/17 14:00
نویسنده : هانیه ولک
49 بازدید
اشتراک گذاری

کمتر چیزهایی ممکن است ناامیدکننده تر از تماشای تلاش کودک شما باشند

دوست شدن یا داشتن شرایط دشوار برای انطباق با برخی از تنظیمات اجتماعی.

مراحلی که والدین می توانند در جهت ارتقا مهارتهای اجتماعی کودک خود بردارند ، وجود دارد.

1. علایق آنها را دنبال کنید

لذت بردن از دیگران به طور طبیعی تری به وجود می آید وقتی که کودک کاری را انجام دهد که واقعاً به آن علاقه مند است. خواه این شرکت در یک ورزش مورد علاقه ، نواختن ساز مورد علاقه خود باشد و یا عضویت در باشگاهی که به آن علاقه دارند ، این اولین قدم برای ساختن است. مهارتهای اجتماعی. همچنین یک کودک را در اطراف افراد همفکر قرار می دهد که کودک احتمالاً با آنها احساس راحتی می کند. گرچه مهم است که بتوانید با کسانی که علایق مختلف دارند معاشرت کنید ، شروع کار با بچه های دیگر که همان چیزها را دوست دارند راهی عالی برای ایجاد مهارت های اجتماعی آسان تر است.

2. بیاموزید که س Quesال کنید

بعضی اوقات وقتی بچه ها عصبی می شوند یا مکالمه عقب می افتد ، ممکن است درون گرا شوند و در نهایت در موقعیت های اجتماعی آینده با مشکل روبرو شوند. طبق مرکز توسعه و یادگیری ، روش های مختلفی وجود دارد که کودکان می توانند مکالمات مثبت را با دیگران آغاز و انجام دهند. یک راه مهم س importantال کردن است. بهترین راه برای آگاهی از دیگران و ایجاد ارتباط ، پرسیدن س questionsالاتی است که به طور خاص مربوط به شخصی است که کودک با او صحبت می کند. فرزندتان را تشویق کنید س questionsالاتی بپرسد که فقط با بله یا خیر پاسخ داده نشود.

3. تمرین نقش آفرینی کنید

تظاهر به بازی ، هم با بچه های کوچکتر و هم با بزرگتر ، راهی عالی برای بچه ها برای تمرین فعالانه مهارت های اجتماعی خود است. LD Online به والدین نکات عملی برای نقش آفرینی موثر را می دهد. از کودکتان بخواهید خود را شخصی جلوه دهد که در گفتگو یا کنار آمدن با او مشکل دارد. این به شما ایده می دهد که این شخص چگونه است ، یا حداقل نحوه درک کودک شما از این شخص خاص است. سپس نقش ها را عوض کنید تا ببینید فرزند شما هنگام تظاهر به تعامل با فرد چگونه عمل می کند. روش هایی را پیشنهاد دهید که کودک شما می تواند به طور موثرتری با فرد صحبت کند. فراموش نکنید که در هنگام مشاوره دادن به کودک خود ، زبان بدن مانند لبخند زدن و برقراری تماس چشمی را نیز وارد کنید.

4. همدلی را بیاموزید

اگر کودکان درک بهتری از احساس دیگران داشته باشند ، به احتمال خیلی زیاد احساس می کنند با افراد دیگر ارتباط دارند و پیوندهای مثبتی ایجاد می کنند. والدین پیشنهاد می کنند با گفتگو در مورد شرایط و سناریوهای مختلف با کودک ، همدلی را آموزش دهند. از احساس دیگران در هنگام وقوع هر یک از این موارد بپرسید. بخشی از آموزش همدلی کمک به کودکان در یادگیری نحوه گوش دادن فعال به دیگران است. این شامل تمرکز بر گفته دیگران و سپس فکر کردن در مورد صحبت های گوینده پس از پایان مکالمه است.

5- محدودیت های فرزند خود را بدانید

بعضی از کودکان به سادگی از دیگران اجتماعی ترند. از کودکی که خجالتی و درون گرا است نباید انتظار داشت که به همان روشی مانند کودکی که به طور طبیعی دارای برون رفت است تعامل داشته باشد. بعضی از کودکان در محیط های بزرگ راحت هستند ، در حالی که دیگران وقتی در گروه های کوچکتر هستند ، راحت تر می توانند با همسالان خود ارتباط برقرار کنند. همچنین درک محدودیت های زمانی کودک بسیار مهم است. کودکان کوچکتر و آنهایی که نیازهای ویژه دارند فقط ممکن است برای یک یا دو ساعت در معاشرت راحت باشند.

6. یک مدل نقش خوب باشید

مهم این است که وقتی فرزندتان مشغول تماشا است ، آگاهانه از نحوه تعامل با دیگران آگاهی داشته باشید. آیا از دیگران س questionsال می کنید و سپس برای گوش دادن فعالانه وقت می گذارید؟ آیا در زندگی خود همدلی واقعی نسبت به دوستان و خانواده نشان می دهید؟ مرکز آموزش والدین اظهار می دارد که الگوی م effectiveثر بودن به تلاش آگاهانه و تدبیر نیاز دارد. کودکان به طور مداوم بزرگسالان را در زندگی خود مشاهده می کنند.

مهم است که به یاد داشته باشید که پرورش مهارت های اجتماعی خوب کودک به زمان نیاز دارد. مهارت های اجتماعی چیزی است که در طول زندگی توسعه یافته و بهبود می یابد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)