آشنایی با دنیای بچه ها

دلایل شگفت آور نافرمانی کودک و شکستن چرخه ی آن

1399/6/23 14:02
نویسنده : هانیه ولک
163 بازدید
اشتراک گذاری

دلایل شگفت آور نافرمانی کودک و چگونگی سرانجام شکستن چرخه

بخشی از یک پدر و مادر دوست داشتنی و مثبت ، یادگیری تبدیل شدن به یک کارآگاه است که به دنبال سرنخ هایی می رود که اکثر مردم نمی توانند به وضوح در سطح زمین ببینند. برای یافتن پاسخ های واقعی مبارزات والدین خود ، باید کمی حفاری کنیم.

پیمایش سریع

ممکن است اصلاً سرکشی نباشد

دلایل شگفت انگیزی که کودکان از آنها سرپیچی نمی کنند

وقتی کودک شما درمورد هدف نافرمانی می کند چگونه پاسخ دهید

1 - نبردهای خود را انتخاب کنید

2 - کودک خود را مسئول بدانید

3 - توضیحی ارائه دهید

4 - آرام و محکم بمانید

نتیجه

ممکن است اصلاً سرکشی نباشد

همانطور که قبلاً گفتم ، همه کودکان سرپیچی نمی کنند. این کاملا طبیعی است و لزوماً علامت یک مشکل اساسی نیست.

این به این دلیل است که ممکن است یک دلیل منطقی برای گوش نکردن فرزند شما وجود داشته باشد. بگذارید بگوییم شما 4 ساله خود را برای شام فرا خوانده اید و آنها پایین نیامده اند. شما سه بار دیگر بدون پاسخ تماس گرفتید و سرانجام با متر ناامید خود در سطح بالا هجوم آوردید.

دخترتان را در کمد خود می یابید که سعی دارد بازی ای را که انجام می داد کنار بگذارد. او به وضوح از اشک در چشمانش ناامید شده است زیرا نمی تواند بفهمد چگونه بازی را به تنهایی در جعبه قرار دهد. شما اخیراً وقت خود را صرف آموزش دادن چگونگی کنار گذاشتن اسباب بازی های خود در پایان کار کرده اید.

ناامیدکننده ناگهان سقوط می کند و شما احساس ناراحتی مفیدترین راه برای مقابله با این وضعیت ارائه تشویق مثبت با تأیید نحوه پاکسازی قبل از شام است.

اما این تعریف و تمجید باید با تقویت واضحی همراه باشد که هر وقت مامان یا بابا با شما تماس می گیرند ، شما پاسخ می دهید ... مهم نیست.

دلایل شگفت انگیزی که کودکان از آنها سرپیچی نمی کنند

اما اگر کودک شما ... خیلی عمداً نافرمانی کند ، چه می کنید؟ این می تواند ناامیدکننده باشد و ما والدین را ملزم کنیم که بیشتر به دنبال منبع باشیم.

ابتدا باید علل احتمالی نافرمانی کودک شما را بررسی کنیم. باز هم ، اینها ممکن است شما را متعجب کند و به شما کمک کند تا رویکرد خود را در نظم و انضباط تغییر دهید.

1 - رابطه شما نیاز به تقویت دارد

به نظر نمی رسد یا از نظر ظاهری احساس می شود که رابطه شما با کودک شما نیاز به تقویت دارد اما اغلب این دقیقاً مقصر است.

این نیاز در کودکان ایجاد شده است که بخواهند از والدین خود رضایت بگیرند و از آنها اطاعت کنند همانطور که ما همان نیاز را داریم که لبخند را بر لب کودک خود بنشانیم. با این حال ، در صورت عدم اعتماد یا ارتباط ، این می تواند منجر به رفتار کودک شود.

اگر احساس می کنید مثل گذشته با فرزندتان ارتباط برقرار نکرده اید ، سعی کنید هر روز مقدار کمی زمان را کنار بگذارید تا یک به یک با هم باشید. این می تواند فقط گفتگو و پرسیدن سوال یا انجام فعالیت های سرگرم کننده با هم باشد.

می کنید.

ایجاد اعتماد و ارتباط با فرزند شما یک شبه انجام نمی شود و باید از اولویت های طولانی مدت باشد. رابطه و ارتباط با فرزندان باید در اولویت اولویت های ما به عنوان والدین باشد.

2 - بدون مرز مشخص

اگر کودک شما انتظارات یا مرزهای مشخصی نداشته باشد زیرا به رفتار او مربوط می شود ، در نتیجه بیشتر وقت خود را صرف آزمایش این مرزها خواهد کرد.

او برای آزردگی شما آزمایش نمی کند بلکه به سادگی تعیین مرزها می باشد تا بداند تا کجا باید برود. این می تواند برای والدینی احساس شود که کودک شما همیشه در حال آزمایش محدودیت ها است. به این دلیل که آنها هستند!

این مسئولیت ما والدین است که از همان اوایل انتظارات سالم را برای کودک خود برقرار کنیم. این وظیفه وظیفه ای است که هرگز از بین نمی رود و در طول مسیر به پالایش و یادآوری مداوم نیاز دارد.

صرف روزهای خود برای آموزش و الگوسازی رفتار صحیح ، حتی در حالت تهوع ، بسیار راحت تر از صرف روزهای مداوم اصلاح موارد اشتباه است.

3 - برچسب زدن مداوم

این یک مورد بزرگ برای والدین امروزی است که در آن شبکه های اجتماعی تمام "برچسب ها و اسامی" را که می توانیم به فرزندان خود بدهیم بدون اینکه هیچ وقت در مورد اینکه آیا حتی در مورد فرزند ما صادق است ، پرورش دهیم. برچسب زدن در حقیقت ما را به عنوان پدر و مادر عقب نگه می دارد.

اصطلاحاتی مانند دو نفره وحشتناک ، نوجوان خشن و حتی کودک با اراده قوی همگی برچسب هایی هستند که اراده خود ما به عنوان والدین را محدود می کنند. به عنوان مثال ، اگر این دروغ را بخریم که تمام نوزادانی که به سن دو سالگی می رسند وحشتناک می شوند ، ما خود را تا پایان کار آماده می کنیم.

ما دیگر به دنبال راه حل نیستیم زیرا معتقدیم که این همه بخشی از سفر است. منظورم این است که هر مادر با نوجوان خود دست و پنجه نرم می کند ، درست است؟

من از اعتقاد به برچسب های منفی در مورد کودکان امتناع ورزیده ام و همانطور که به نظر می رسد وقتی انتظار دارید فرزندتان به روشی خاص باشد ، آنها چنین خواهند کرد. به این دلیل که انتظار من از اینکه فرزندانم رفتار خوبی داشته باشند ، تأثیر زیادی در انتخاب والدین من دارد.

4- تنش یا استرس وجود دارد

اگر به دلیل درگیری مداوم یا فشارهای مالی که در دنیای کودک شما رخ می دهد ، در خانه تنش وجود دارد ، آنها می توانند این مسئله را به عنوان استرسی که باعث می شود کودک عمل کند ، درونی کنند.

آنها اغلب به طور کامل نمی فهمند که چرا اینگونه رفتار می کنند زیرا نمی فهمند که استرس چگونه بر ذهن و بدن تأثیر می گذارد.

همچنین ، اگر کودک شما تحت فشارهای دیگری مانند فشار تحصیلی یا فعالیت های پرتنش قرار دارد ، ممکن است نیاز به دمیدن بخار داشته باشد که به نظر می رسد مشکل روبرو است.

ما باید با صحبت روزانه با کودک ، میزان استرس کودک خود را اندازه گیری عمدی کنیم. اعلام حضورهای ساده و گفتگوهای یک به یک به کودک شما کمک می کند تا بفهمد تنها نیست.

اگر متوجه شدید که یکی از این دلایل را می گیرید و احساس خستگی شدید می کنید ، به خود سخت نگیرید. فرزندپروری سخت ترین کاری است که تا به حال انجام خواهیم داد. فقط هر روز در جهت درست تغییرات مثبت ایجاد کنید و تفاوت را مشاهده خواهید کرد!

وقتی کودک شما درمورد هدف نافرمانی می کند چگونه پاسخ دهید

هنگام برخورد با یک کودک نافرمانی باید متمرکز بر یافتن راه حلهایی باشیم که دلیل اصلی آن عدم اطاعت است. به جای اینکه کاملا بر مجازات متمرکز باشید.

در اینجا 4 روش برای کنترل نافرمانی عمدی وجود دارد:

1 - نبردهای خود را انتخاب کنید

بازگشت به عقب ، بی احترامی عمدی و دروغ گفتن جرم غیرقابل بحث در خانه ما است که همیشه به نوعی مورد رسیدگی قرار می گیرد.

اما روزهایی وجود دارد که کودک نوپا من می خواهد Spiderman PJ خود را بپوشد یا دخترم نمی خواهد آنچه را که من برای شام پخته ام بخورد. بعضی روزها حفاری می کنم و بعضی دیگر نه.

من نبردهایم را انتخاب می کنم و زندگی می کنم تا روزی دیگر بجنگم.

2 - کودک خود را مسئول بدانید

بخشی از والدین خوب ایجاد مرزهای سالم است که در مورد آنها صحبت کردیم. و تنها راه موثر بودن این مرزها این است که اگر بچه هایمان را به آنها نزدیک کنیم.

اگر فرزند شما مرتباً فراموش می کند که مشق شب خود را تحویل می دهد و در نتیجه نمرات ضعیفی دارد ، باید عواقب آن را از قبل تعیین کرده باشید.

بعد از اینکه آنها به طور کامل آنچه از آنها انتظار می رود را درک کردند ، وظیفه ما این است که مجری آن باشیم. اگر بگوییم که اگر نمره آنها به C برسد ، آنها یک ماه تلفن خود را گم می کنند ، پس یک ماه تلفن خود را از دست می دهند. عادت زنانه.

3 - توضیحی ارائه دهید

بنابراین من می دانم که از همه شما پدر و مادرهای مدرسه قدیمی احتمالاً دور چشم می خورم. به من اعتماد کن صدای تو را می شنوم. من معتقدم که کودکان بدون توجه به توضیحی که داده اند ، باید گوش دهند و اطاعت کنند.

اما با توجه به تغییر رفتار کودک ما ، گاهی اوقات یک توضیح ساده و بسیار کوتاه می تواند باعث شود بچه ها آنچه را که ما می خواهیم انجام دهند.

تحقیقی انجام شده است که نشان می دهد در صورت ارائه دلیل برای خانمها کوتاه تر شدن در صف بسیار آسان تر است. بپذیریم ، به عنوان بزرگسالان ما عاشق توضیحات هستیم. ما دوست نداریم وقتی مردم فقط از ما می خواهند کارهایی انجام دهیم و دلیلی ارائه نمی دهند. بچه ها یکسان هستند.

گهگاه بگویید که چرا به فرزندتان برای انجام کاری احتیاج دارید ، شما را به والدین ضعیفی تبدیل نمی کند. قول میدهم.

4- آرام و محکم بمانید

شما والدین هستید از دست دادن خونسردی خود یا وارد بحث و جدال با کودک ، اقتدار شما را تضعیف می کند. همچنین قدرت شما را به فرزندتان تحویل می دهد.

بچه ها باهوش هستند و یاد می گیرند چه چیزی دکمه های شما را فشار می دهد و چه چیزی می تواند بگوید یا انجام دهد تا شما را از ناامیدی تسلیم کند.

اگرچه بچه ها مهارت بالایی دارند که باید والدین خود را لحظه ای متوجه کنند ، اما مجبور نیستیم طعمه را بگیریم.

وقتی مردم ما را اذیت می کنند ، فریاد نمی کشیم و خونسردی خود را از دست می دهیم ، زیرا خودکنترلی داریم. ما باید کنترل خود را حفظ کنیم و مانند بزرگسالانی که حتی در کنار بچه های خود هستیم رفتار کنیم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)