آشنایی با دنیای بچه ها

5 روش برای رفتارهای بی احترامی کودکان

1399/6/24 13:52
نویسنده : هانیه ولک
497 بازدید
اشتراک گذاری

اگر فرزندانتان چشمان خود را به هم می زنند و می گویند: "مادر هر چه!" وقتی به آنها می گویید تکالیف خود را شروع کنند یا تظاهر می کنیم وقتی به آنها می گویید نمی توانند صدای شما را بشنوند ، الکترونیکی را خاموش کنید ، آنها در انتهای طیف بی احترامی قرار دارند. در انتهای جدی ترین طیف ، رفتارهایی مانند صدا زدن ، بی توجهی به قوانین و پرخاشگری جسمی وجود دارد.

مهم نیست که کودک شما در چه طیف قرار دارد ، مهم است که قبل از بدتر شدن بی احترامی به او توجه کنید. یک مطالعه در سال 2015 توسط محققان دانشگاه ویرجینیا انجام شد که کودکان بی احترام احتمالاً بزرگسالان بی ادبی می شوند

گرچه ممکن است وسوسه شوید که بی احترامی را با گفتن جملاتی از جمله "بچه ها بچه خواهند شد" بهانه کنید ، اما مسواک زدن آن باعث لطف فرزند شما نمی شود. بچه ها باید یاد بگیرند که چگونه با دیگران با احترام رفتار کنند تا بتوانند روابط سالم با همسالان ، شخصیت های معتبر و اعضای خانواده برقرار کنند. عواقب موثر می تواند کمک کند.

بی احترامی کودک شما ممکن است نشانه این باشد که او برای یادگیری روش های مناسب اجتماعی برای کنترل خشم ، کنار آمدن با ناامیدی و برقراری ارتباط موثر به کمک آنها نیاز دارد.

رفتار جلب توجه را نادیده بگیرید

ممکن است به نظر برسد که نادیده گرفتن بی احترامی جزئی همان اجازه دادن به کودک شما برای کنار آمدن با آن است. اما نادیده گرفتن انتخابی می تواند یکی از م negativeثرترین پیامدهای منفی باشد.

نادیده گرفتن عبارت است از امتناع از بی احترامی کودک ، شما را از وظیفه ای که بر عهده دارد خارج کند. اگر به کودک خود می گویید اتاق خود را تمیز کند و چشمهایش را به هم می زند ، در مورد این رفتار بی احترامی بحث طولانی نکنید. هر دقیقه ای که شما در یک مبارزه قدرت صرف می کنید 60 ثانیه است که تمیز کردن را به تعویق می اندازد. هشدار دهید در مورد اینکه اگر آنها به کار خود نپردازند چه اتفاقی می افتد.

اگر چرخش چشم یک مشکل شایع است ، در زمان دیگری که هر دوی شما آرام هستید ، به این مسئله بپردازید. چیزی مانند این بگویید: "اوایل امروز که به شما گفتم اتاق خود را تمیز کنید ، چشمانتان را چرخاندید. آیا می دانید وقتی عصبانی هستید این کار را می کنید؟"

درباره عواقب احتمالی بی احترامی صحبت کنید. بپرسید: "آیا فکر می کنید وقتی دوستتان چیزی را که دوست ندارید بگویید چشمتان را می چرخانید؟" در مورد احساس دیگران در هنگام مشاهده رفتارهای بی ادبانه وارد بحث شوید. عواقب طبیعی رفتارهای بی احترامی مانند "کودکان بی احترام اغلب در دوست یابی مشکل دارند" را توضیح دهید.

مقدار قابل توجهی از تعارض والدین و نوجوانان به دلیل فقدان ارتباط معنی دار رخ می دهد. با نوجوان خود ارتباط برقرار کنید ، اختلافات را کاهش دهید.

قانون نظم مادربزرگ

قانون نظم مادربزرگ راهی ساده اما م butثر برای جلب رضایت فرزند شماست. به جای اینکه به فرزندان خود بگویید چه کاری نمی توانند انجام دهند ، به آنها بگویید که چگونه می توانند یک امتیاز کسب کنند.

به جای این که بگویید: "اگر همین الان بلند نکنید ، دیگر نمی توانید بیرون بازی کنید" بگویید: "به محض اتمام برداشتن اسباب بازی های خود می توانید در بیرون بازی کنید." سپس دور شوید و پاسخ خود را به عهده فرزند خود بگذاهمچنین ممکن است سعی کنید جملاتی از جمله: "وقتی صدای خود را پایین می آورید و با آرامش صحبت می کنید ، من به شما جواب می دهم" یا "وقتی دیگر سرمستی ندارید با شما بازی خواهم کرد." به کودک خود بیاموزید که رفتار مودبانه و مهربانانه نتایج مثبتی به همراه دارد.

 استفاده از قانون نظم مادربزرگ

از اعلان When / then استفاده کنید

درخواست فریم به روشی مثبت. از جمله های "وقتی ... سپس" استفاده کنید تا به کودک خود اطلاع دهید که پس از انتخاب رفتار خود ، چه اتفاقی می افتد. بگویید ، "هنگامی که شما منتظر تلفن خود هستم ، من می توانم وقت بگذارم و به شما پاسخ دهم."

این به کودک شما فرصتی می دهد تا رفتار خود را تغییر دهد. فقط اطمینان حاصل کنید که برای پیگیری نتیجه منفی کاملاً آماده هستید. از تکرار هشدارهای خود بارها و بارها خودداری کنید. در غیر این صورت ، به کودک خود آموزش می دهید که گوش ندهد.

یک نتیجه فوری را تجربه کنید

بیشتر رفتارهای بی احترامی باید نتیجه ای فوری داشته باشد. هنگام تعیین نتیجه ، سن کودک و جدی بودن جرم را در نظر بگیرید.

گوشه ای از آرامش می تواند نتیجه ای مثر برای کودکان خردسال باشد. اگر کودک 6 ساله هنگام عصبانیت صورت شما را فریاد می زند ، بلافاصله بلافاصله برای او توضیح دهید که چرا این رفتار نامناسب است و فرصت اصلاح آن را برای او فراهم کنید.

اگر نوجوان شما بعد از اینکه به او گفتید که نمی توانند آنجا را ترک کنند ، از در بیرون می رود ، مرز خود را تعیین کنید: "نمی گذارم به من بی احترامی کنید" یا "من اجازه نمی دهم زبان زخمی به این خانه "یا" من اعتماد دارم که شما راهی متفاوت برای مقابله با ناامیدی خود پیدا خواهید کرد.

بسیاری از اقدامات که دارای برچسب "رفتارهای نادرست" هستند ، اغلب هنگامی که به کودک مهارت و توجه لازم برای ایجاد این تغییرات را می دهند ، اصلاح می شوند. هدف این نیست که مجازات های بیشتری را بشویید. هدف این است که ارتباط خود را حفظ کنید ، مهارت های ارزشمندی را به آنها بیاموزید و رابطه سالم والدین و کودک را حفظ کنید.

استفاده از استرداد

اگر کودک یا نوجوان شما رفتاری بی احترامی از خود نشان می دهد ، ممکن است جبران خسارت برای جلوگیری از تکرار آن ضروری باشد. جبران خسارت عبارت است از انجام نوعی کار برای قربانی یا انجام کاری برای جبران خسارت وارده.

اگر فرزندتان خواهر و برادرشان را زد ، از آنها بخواهید کارهای روزانه خواهر و برادرشان را انجام دهند. یا اگر نوجوان شما از روی عصبانیت چیزی را شکسته است ، می تواند آن را برطرف کند یا برای رفع آن پول بپردازد.

به فرزند خود بیاموزید که گفتن "متاسفم" همیشه کارها را برطرف نمی کند. جبران خسارت به آنها کمک می کند تا مسئولیت رفتارهای بی احترامی را بر عهده بگیرند و در عین حال برای ترمیم رابطه تلاش کنند.

کلمه ای از ویلول

هنگامی که به رفتارهای بی احترامی می پردازید ، طبیعی است که کودک شما دو قدم به جلو و یک قدم به عقب بردارد. بنابراین اگرچه ممکن است روزی مودب و مهربان باشند ، اما ممکن است روز دیگر مبارزه کنند. نظم و انضباط مداوم کلید کمک به آنها برای پیشرفت در طولانی مدت است. با مشاهده رفتار خوب به آن اشاره کنید. و در روزهای بد بی احترامی را نشانه ای از نیاز آنها به تمرین بیشتر بدانید.

از همه مهمتر ، الگوی خوبی باشید. چه از خدماتی که در یک رستوران دریافت می کنید ناامید شده باشید و چه از فروشنده تلفنی که شام ​​شما را قطع کرده عصبانی باشید ، با احترام با دیگران رفتار کنید و فرزندتان این کار را می کند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)