آشنایی با دنیای بچه ها

رهنمودهایی برای یک رژیم غذایی سالم

1399/6/29 14:04
نویسنده : هانیه ولک
433 بازدید
اشتراک گذاری

تغذیه برای کودکان: رهنمودهایی برای یک رژیم غذایی سالم

شما می خواهید فرزندتان غذاهای سالم بخورد ، اما آیا می دانید کدام مواد مغذی لازم و به چه میزان است؟ در اینجا یک مرور کلی است.

توسط کارکنان کلینیک مایو

مقدمه

تغذیه برای کودکان بر اساس همان اصول تغذیه برای بزرگسالان است. همه به انواع یکسان مواد مغذی - مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، کربوهیدرات ها ، پروتئین و چربی - نیاز دارند. با این وجود کودکان در سنین مختلف به مقادیر مختلف مواد مغذی خاص نیاز دارند.

بنابراین بهترین فرمول برای تقویت رشد و نمو کودک شما چیست؟ این اصول تغذیه ای را برای دختران و پسران در سنین مختلف بررسی کنید ، بر اساس آخرین دستورالعمل های رژیم غذایی برای آمریکایی ها.

این غذاهای غنی از مواد مغذی را در نظر بگیرید:

پروتئین غذاهای دریایی ، گوشت و مرغ بدون چربی ، تخم مرغ ، لوبیا ، نخود فرنگی ، محصولات سویا و آجیل و دانه های بدون نمک را انتخاب کنید.

میوه ها کودک خود را به خوردن انواع میوه های تازه ، کنسرو شده ، منجمد یا خشک - به جای آب میوه تشویق کنید. اگر کودک شما آب می نوشد ، اطمینان حاصل کنید که 100 درصد آب آن بدون قند اضافه شده است و وعده های غذایی او را محدود کنید. به دنبال میوه کنسرو شده بگویید که این ماده سبک باشد یا در آب آن بسته بندی شده باشد ، به این معنی که قند اضافه شده کمی دارد. به خاطر داشته باشید که یک چهارم فنجان میوه خشک به عنوان یک فنجان میوه معادل حساب می شود. در صورت مصرف بیش از حد ، میوه های خشک می توانند کالری اضافی داشته باشند.

سبزیجات انواع سبزیجات تازه ، کنسرو شده ، منجمد یا خشک را سرو کنید. هدف تهیه انواع سبزیجات از جمله سبز تیره ، قرمز و نارنجی ، لوبیا و نخود فرنگی ، نشاسته و سایر مواد غذایی در هر هفته است. هنگام انتخاب سبزیجات کنسرو شده یا منجمد ، به دنبال گزینه های کم سدیم باشید.

دانه ها. غلات سبوس دار مانند نان سبوس دار ، بلغور جو دوسر ، ذرت بو داده ، کینوا ، یا برنج قهوه ای یا وحشی را انتخاب کنید. غلات تصفیه شده مانند نان سفید ، ماکارونی و برنج را محدود کنید.

لبنیات. کودک خود را به خوردن و نوشیدن لبنیات فاقد چربی یا کم چربی ، مانند شیر ، ماست ، پنیر یا نوشیدنی های سویا غنی شده تشویق کنید.

هدف این است که کالری فرزند خود را از:

شکر اضافه شده. قندهای اضافه شده را محدود کنید. قندهایی که به طور طبیعی وجود دارند ، مانند قندهای موجود در میوه و شیر ، قندهای اضافه نشده هستند. نمونه هایی از قندهای اضافه شده شامل شکر قهوه ای ، شیرین کننده ذرت ، شربت ذرت ، عسل و غیره است.

چربی های اشباع و ترانس. چربی های اشباع شده را محدود کنید - چربی هایی که عمدتاً از منابع غذایی حیوانی مانند گوشت قرمز ، مرغ و لبنیات پرچربی به دست می آیند. به دنبال روشهایی برای جایگزینی چربیهای اشباع شده با روغنهای گیاهی و مغزها باشید که اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E را تأمین می کنند. همچنین چربی های سالم به طور طبیعی در زیتون ، آجیل ، آووکادو و غذاهای دریایی وجود دارد. با اجتناب از غذاهایی که حاوی روغن نیمه هیدروژنه هستند ، چربی های ترانس را محدود کنید.

اگر در مورد تغذیه برای بچه ها یا نگرانی خاصی در مورد رژیم غذایی فرزندتان س questionsال دارید ، با پزشک کودک یا یک متخصص تغذیه ثبت شده صحبت کنید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)