آشنایی با دنیای بچه ها

9 راهکار برای دفاع کودک از خود در برابر آزار و اذیت

1399/6/20 14:00
نویسنده : هانیه ولک
493 بازدید
اشتراک گذاری

9 راهکار دفاع از خود برای جلوگیری از آزار و اذیت

آیا می دانید اگر کودک شما برای آزار و اذیت آماده نیست یا از محیط اطراف خود آگاهی ندارد ، احتمال اینکه مورد هدف قرار گیرد بیشتر است؟ هیچ کس دوست ندارد فرزندش وقتی حرف از زورگویی است بی دفاع باشد. اما اگر بچه های خود را از قبل آماده نکنید ، آنها این کار را می کنند. قبل از وقوع ، با شما بچه ها درمورد نحوه مقابله با قلدری صحبت کنید. درباره اهمیت پرهیز از ایجاد مزاحمت های قلدری ، نحوه ایمن ماندن در اتوبوس و نحوه ایستادگی در برابر زورگوها بحث کنید. همچنین ، او را به برخی از فنون دفاع شخصی مجهز کنید.

وقتی بیشتر افراد به فکر دفاع از خود می افتند ، به فکر ضربه زدن هستند. اما قسمت بزرگی از دفاع شخصی هیچ ارتباطی با ضربه زدن یا ضربه زدن به شخص دیگر ندارد. این شامل آگاهی از محیط اطراف ، گوش دادن به روده ، خروج قبل از بروز مشکل ، استفاده از صدای مطمئن و حمل اعتماد به نفس است. در اینجا 9 استراتژی وجود دارد که بچه ها می توانند برای دفاع از خود در برابر زورگویی های مدرسه استفاده کنند.

از زبان بدن با اعتماد به نفس استفاده کنید

یکی از بهترین راه های جلوگیری از زورگویی این است که مطمئن شوید فرزندان شما از عزت نفس سالمی برخوردار هستند و با اطمینان خود را حمل می کنند.

به کودک خود بیاموزید که از وضعیت بدنی مناسب استفاده کند ، با احساس هدف راه برود و با اطرافیان خود ارتباط چشمی برقرار کند تا هوای اعتماد به نفس ایجاد شود.

در مقابل ، اگر كودكان دست و پا بریزند و چشمهای خود را از خود دور كنند ، این امر باعث ضعیف بودن و هدف قرار دادن آنها آسان می شود. با این روش ها با فرزندان خود کار کنید. و به آنها یادآوری کنید که حتی وقتی احساس اعتماد به نفس نمی کنند ، مثل اینکه برای اولین بار در یک اتاق ناهار شلوغ قدم می گذارند ، باید مانند آنها راه بروند.

در یک گروه بمانید

قلدرها کمتر کسی را که با گروهی از دوستانش باشد هدف قرار می دهند. مطمئن باشید فرزند شما می داند که بهتر است به صورت گروهی به مکانهایی برود ، خصوصاً در نقاط داغ قلدر در مدرسه. اگر فرزند شما گروهی از دوستان خود ندارد ، برای رشد دوستان با او کار کنید. دوستی یک عامل محافظ در برابر قلدری است. حتی یک دوست صمیمی نیز می تواند در جلوگیری از زورگویی کمک زیادی کند.

به روده خود اعتماد کنید

به بچه های خود بیاموزید که از محیط اطراف خود آگاه باشند. از آنها بخواهید تلفن های همراه خود را کنار بگذارند و به اطراف نگاه کنند. آیا گروهی از پسران بد ظاهر در گوشه ای قرار دارند؟ آیا در ایستگاه اتوبوس ماشین عجیبی وجود دارد؟ در مورد مرد پشت مک دونالد که تک تک حرکات آنها را تماشا می کند چطور؟ آیا این موارد زنگ های هشدار را در داخل به صدا در می آورد؟ آیا چیزی درست در گودال معده آنها احساس نمی شود؟

به کودک خود بیاموزید که از محیط اطراف خود آگاه باشد. آگاهی از آنچه در اطراف آنها می گذرد و اعتماد به غرایز آنها ، نه تنها به محافظت از آنها در برابر زورگویی کمک می کند ، بلکه یک مهارت مهم در زندگی است.

آگاهی از آنچه در اطراف آنها اتفاق می افتد می تواند به آنها کمک کند تا در بزرگسالی مورد سوgedاستفاده و حمله قرار نگیرند.

روی پرواز تمرکز کنید ، نه جنگ

خیلی اوقات ، بچه ها نمی فهمند که وقتی همه چیز به نظر می رسد ممکن است مسیر اشتباهی را طی کند ، باید فقط برگردند و دور شوند. مطمئن باشید آنها می دانند که راه رفتن ناجوانمردانه نیست. در عوض ، به آنها یادآوری کنید که برای دور شدن از وضعیتی که در حال تشدید است ، جرات می خواهد. به کودکان خود استرس دهید که قبل از اینکه حتی از کنترل خارج شوند ، باید شرایطی را ترک کنند. تشخیص اینکه چه زمانی وضعیت در حال بدتر شدن است و دور شدن یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از موقعیت های قلدری است.

از صدای قوی استفاده کنید

اگر فرزند شما در موقعیت بالقوه قلدری قرار دارد ، گاهی اوقات استفاده از صدای مطمئن و ابراز وجود باعث پراکنده شدن اوضاع می شود. بسیاری از اوقات ، قلدرها به دنبال هدف آسان هستند. و یک صدای قوی با اعتماد به نفس ممکن است باعث عقب نشینی قلدرها شود. از فرزندان خود بخواهید در خانه صحبت قاطعانه و با صدای قوی را تمرین کنند. سپس ، هنگامی که آنها در یک وضعیت دشوار قرار بگیرند ، به طور طبیعی پیش می آید.

چشمان خود را به سمت خروج نگه دارید

گاهی اوقات بچه ها در شرایطی قرار می گیرند که نمی توانند بلافاصله دور شوند. شاید راه آنها مسدود شده باشد یا احساس کنند که نمی توان برای رسیدن به آن تلاش کرد. در این صورت ، آنها هنوز هم باید به دنبال خروج باشند و وقتی فرصت پیدا كرد ، برای آن استراحت كنند. به آنها یادآوری کنید که فرار از یک قلدر نشانه ضعف نیست. در واقع ، این شجاعت و قدرت می خواهد. همچنین آنها را در امان نگه می دارد.

متوجه ساختن

اطمینان حاصل کنید که اگر فرزندان شما را تهدید می کند یا آنها را آزار می دهد ، ایجاد سر و صدای زیاد قابل قبول و تشویق است. آنها نه تنها باید از صدای قوی استفاده کنند بلکه می توانند فریاد بزنند ، داد بزنند یا فریاد بزنند. ایده این است که با جلب توجه زیاد به اوضاع ، به ویژه از بزرگسالان یا معلمان ، یک قلدر را بترسانید. این روش اگر کودک در هنگام اقدام به آدم ربایی توسط یک غریبه مورد حمله قرار گیرد نیز این روش مهم است. ساکت و مطیع بودن هرگز ایده خوبی نیست.

در کلاس دفاع شخصی شرکت کنید

گاهی بهترین کاری که می توانید برای بچه های خود انجام دهید ثبت نام آنها در کلاس دفاع شخصی است. به عنوان مثال ، انجمن تکواندوی آمریکا چندین گزینه را که به طور خاص برای کودکان تهیه شده است ، ارائه می دهد. کودکان نه تنها یاد می گیرند چگونه از خود دفاع کنند ، بلکه اعتماد به نفس و خویشتنداری را نیز یاد می گیرند. در بسیاری از مواقع ، انتشار اوضاع قلدری شامل دانستن نحوه پاسخگویی به شرایط با روشی آرام و با اعتماد به نفس قبل از اینکه مورد آزار و اذیت جسمی قرار گیرد.

از تکنیک های دفاع شخصی استفاده کنید

اگرچه هرگز تشویق فرزندتان برای جنگ ایده خوبی نیست ، اما تکنیک های دفاع شخصی خاصی وجود دارد که می توانند در هنگام حمله از خود محافظت کنند. به عنوان مثال ، روش هایی برای جلوگیری از مشت وجود دارد که به سمت آنها پرتاب می شود. همچنین تکنیک هایی برای از بین بردن انگشتان قلدر از مچ دست آنها و همچنین تکنیک هایی برای چگونگی آزاد شدن در هنگام مهار وجود دارد. و تکنیک هایی وجود دارد که چگونه آنها می توانند از خود در برابر حمله گروهی دفاع کنند. همه این استراتژی ها را می توان در کلاس دفاع شخصی یاد گرفت.

به یاد داشته باشید ، هنگام آموزش مهارت های دفاع شخصی در برابر قلدرها به کودکان ، آنها را تشویق کنید تا با استفاده از صدای قوی یا دور شدن از وضعیت ، وضعیت را منتشر کنند. همچنین ، در مورد ناحیه مدرسه خود در مورد دفاع از خود با منطقه مدرسه خود مشورت کنید. بعضی از مدارس سیاست تحمل صفر دارند و وقتی قلدری جسمی انجام می شود ، قلدری و قربانی را هم تعلیق می کنند. وقتی بچه هایتان از خودشان دفاع می کنند مطمئن باشید که نتیجه احتمالی آن را می فهمید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)